fbpx

Google Ads, tidligere AdWords, er for mange virksomheder en vigtig kanal for markedsføring. Det giver dig de bedste placeringer på søgemaskinen Google og er med til at skabe stor synlighed. Det har mange muligheder, men vi giver dig her en kort guide så du kan komme godt igang!

What’s in it for me?

Hvis du overvejer at benytte dig af betalte annoncer for at nå din målgruppe, er Google Ads oplagt. Med over 250 millioner unikke besøgende og 2,5 milliarder interaktioner dagligt, er Google en oplagt platform at annoncere på. Google Ads er en betalt reklameplatform, som hører til afregningsmodellen PPC (pay per click), hvor du betaler pr. klik for en annonce. Google Ads giver dig mulighed for at købe annonceplads øverst i Google, så dine potentielle kunder kan finde dig ved at søge på et bestemt ord eller produkt. Google Ads giver dig muligheden for, at ramme de personer der allerede er på markedet, inden for det din virksomhed tilbyder, dermed er det noget af det bedst konverterende trafik, du kan købe til din virksomhed.

Hvad koster det?

Det fungerer på denne måde, at du opretter en Google tekstannonce, og der betales et beløb pr klik. Beløbet afhænger af nogle forskellige faktorer såsom: Hvor mange andre, der ønsker en annonce vist på samme søgning, hvor godt din annonce er opsat og harmoni mellem hjemmeside og annonce. Altså vil klikprisen i høj grad være influeret af konkurrencen på det givne produkt. Månedsprisen er op til dig, som annoncerne må koste. På den måde sikrer du at prisen for dine Google annoncer aldrig bliver for høj.

Hvordan virker det?

Ads giver dig kontrollen over, hvem du annoncerer dig overfor. Løbende kan du få indblik i annoncernes virkning, herunder om de rent faktisk skaber kunder til din forretning.

Derudover styrer du selv:

  • Hvornår på dagen du vil findes, mulighed for tidsindstilling af annoncer
  • Hvor målgruppen befinder sig geografisk
  • Hvilke søgeord din hjemmeside skal findes på

Du får altså chancen for at målrette dig til den rette målgruppe, på det rigtige tidspunkt og med det helt rigtige indhold. Dette gør at din markedsføring bliver så specifik som overhovedet muligt, og bedst af alt: At din betalte markedsføring ikke er spildte penge

Opsæt dine annoncer direkte via dette link:

https://ads.google.com/intl/da_dk/getstarted/?subid=dk-da-ha-aw-bk-c-bau!o3~CjwKCAjw_sn8BRBrEiwAnUGJDqTtm_nTdxB66jbm0ZxjAZudVRziePCrUb3eyppi4WPKswTkfsJikxoC72YQAvD_BwE~55584256937~kwd-94527731~1485447032~284254251508

Meeeen.. Grundigt analysearbejde inden er alfa og omega!

Grundlaget for effektiv Ads-annonceringen, er grundig analyse af din målgruppe og af den vare og/eller service der tilbydes. Vi anbefaler at lave en SEO-analyse, hvor du kan identificere de søgeord der er relevante til netop din virksomhed. På baggrund af denne analyse kan du opsætte knivskarpe annoncer som opfodrer til action, og ikke mindst synlighed.

Du kender måske allerede SEO? Ellers kan du læse om det lige her:

Forskellen er den måde placeringerne opnås. Med Google Ads betaler du pr. klik og med SEO er der mange forskellige faktorer, der vælger placeringen af din virksomhed på søgemaskinerne. Med Google Ads er du altså sikret en god placering, hvor der ligger mere arbejde bag en SEO-strategi. Begge er meget effektive værktøjer indenfor marketing og går hånd i hånd.

Et par basale tips til Google Ads:

  • Sørg for at inkludere primære søgeord i overskrift: Dette sikrer en højere annoncerelevans
  • Kend din målgruppe: Så ved du hvilken tone du skal skrive i og hvad indholdet skal være
  • Call-to-action: Rabat, 50%, stort udvalg! Dét er ord der sælger, men skal selvfølgelig være relevant i forhold til målgruppen
  • Tegnsætning: Udråbstegn kan signalere overraskelse og spørgsmålstegn kan skabe nysgerrighed, disse kan være gode at benytte i annoncer. Prøv det!
  • Korrekt grammatik: Undgå stavefejl, og hav fængende tekster der sælger!

Mangler du hjælp til Google Ads, eller et andet område i din markedsføring? Hos JVR Consult står vi klar med midlerne til at hjælpe din virksomhed med at udvikle og vækste.

JVR@JVRCONSULT.DK

+45 29401104