fbpx

Ønsker du succes på de sociale medier og sammenhæng på tværs af dine platforme? Vi giver dig her nogle gode råd, så du kan skabe en effektiv SoMe-strategi!

Spil på flere heste

Vi lever i et samfund hvor teknologien hele tiden udvikler sig, derfor er det ikke nok ”kun” at spille på Facebook-hesten. Det er risikabelt at afhænge af kun én platform, fordi dine konkurrenter højst sandsynligt vil overhale dig indenom og være aktive på flere medier. Derfor er det bedste råd, at være til stede så mange steder som muligt. Indholdet du deler, skal selvfølgelig differentieres så det rammer målgruppen, der befinder sig på platformen. Ved dette, udstråler du at du har fingeren på pulsen og er ajour med trends inden for markedsføring

Diversificer dit content og vind!👏

Spred dit indhold ud. Det er det bedste bud, hvis du vil øge din synlighed og tiltrække flere kunder i biksen. Nogle af de mest populære medier er Facebook, Instagram og LinkedIn. Disse medier er fordelagtige at starte på, og kan være med til at opbygge et solidt fundament for din SoMe-strategi.

Læs gerne vores indlæg om de 3 populære medier her:

Derudover giver det god mening, at supplere med markedsføring på søgemaskinerne også. Google Ads (https://jvrconsult.dk/google-ads-er-noeglen-til-vaekst/) giver dig muligheden for, at markedsføre dig på verdens største søgemaskine, og på denne måde kan du diversificere din markedsføring med succes. Dette kan være med til at fuldende og styrke din digitale markedsføring. Der findes også andre søgemaskiner og medier du kan benytte i din SoMe strategi, det er op til dig at vælge hvilke platforme der matcher dit brands identitet. Måske YouTube, eller mindre søgemaskiner er værd at prøve?

Rød tråd skaber genkendelighed

Uanset hvilke medier du vælger at satse på, er den røde tråd væsentlig hvis du skal lykkes med din digitale markedsføring. Når man spreder sig ud, risikerer man også at tabe den den røde tråd. Det hele skal spille sammen, så det går op i en højere enhed. Ved at have sammenhæng på alle dine medier, opnår du en genkendelighed som kan føre til brand equity (altså stærkt varemærke). Dette tilegner din virksomhed stor værdi, og hvem vil ikke gerne have dette?

Billed & video

Du skal skabe en genkendelig visuel identitet, så man ikke er i tvivl om at det netop er DIN virksomhed der er på en Facebook-annonce, YouTube-video eller sågar en annonce på Google. Folk skal vide, at det er den rigtige profil de er inde på, ligegyldigt medie. En oplagt metode til dette, er at benytte samme stil af billeder og videoer. Måske animationer er den vej I skal gå, eller stilrene billeder med klassisk udtryk? Den visuelle identitet skal være i harmoni med dit brand, og skal selvfølgelig bæres på alle platforme så der skabes synergieffekt. I har vel, forhåbentligt, samme logo på alle jeres visitkort, mapper og brev papirer. Det samme skal gælde for jeres sociale medier.  

Farver

Dette er et element, som mange overser vigtigheden af. Farver kan være med til at udtrykke din virksomhed. Et godt eksempel på dette er Coca-Cola. Den genkendelige røde farve de benytter i deres marketing, er med til at skabe den føromtalte røde tråd. Dette skal din virksomhed også benytte sig af! Alle farver udstråler forskellige ting og har symbolik. Find derfor ud af hvad din virksomhed vil udstråle og anvend dette i markedsføringen og i den visuelle identitet. Ofte er grøn f.eks. Associeret med miljøvenlige brands og blå med maritime. Benyt de gennemgående farver på hjemmeside, logo og sociale medier. Så er du godt i gang med at skabe en rød tråd. We like!

Tone of voice

Du vælger selv hvordan tonen skal være. Satirisk, konservativ eller måske endda lige på grænsen! Der er mange muligheder til at nå din målgruppe, men husk at have den samme tone gennem hele din markedsføring. En veldefineret, personlig og konsistent tone gør din virksomhed i stand til at øge brandkendskab og skabe loyalitet hos forbrugerne. Den valgte tone-of-voice er DIN virksomheds stemme, som formidler en identitetsfortælling. Det er dette redskab der bruges til, at ændre eller bevare dine kunders opfattelse af dit brand. Så brug den med omhu!

Målgruppe & medievalg

Det publikum du forsøger at opnå, bruger højst sandsynligt mere end ét medie. Men nogle fravælger også nogle medier, derfor er det essentielt at du rammer din målgruppe på de rigtige medier. F.eks. Hvis du både befinder dig på B2B og B2C markedet, giver det mening at markedsføre sig over for andre virksomheder på mediet LinkedIn, og have fokus på personlig marketing til individer på eksempelvis Facebook eller Instagram. KEND DIN MÅLGRUPPES ADFÆRD!☑

Det er forskellige elementer og unique selling points du skal fremhæve, afhængig af hvilket medie der markedsføres på. Dog skal det overordnede budskab, visuelle udtryk og tone-of-voice være i harmoni ligegyldigt hvilken platform du opererer på. Det er med til at samle trådene, og understrege dit brands samlede identitet.

Behøver du hjælp med dine sociale medier? Hos JVR Consult har vi kompetencerne, og ved hvilke håndtag der skal skrues på for at du opnår den ønskede succes

JVR@JVRCONSULT.DK

+45 29401104